FANDOM

T Powerpuff-Girls-Buttercup.jpg

Brawurka Atomus, lepiej znana jako Brawurka jest jedną z trzech głównych postaci występująca w serialu animowanym Atomówki. Jest dubbingowana w angielskiej wersji przez Elizabeth G. Daily, a w polskiej - Edytę Jungowską. Najmocniejsza Atomówka.

HistoriaEdytuj

Narodziny i wczesne życieEdytuj

Brawurka, wraz z siostrami Bójką i Bajką, została stworzona przez Profesora Atomusa w laboratorium poprzez eksplozję mieszanki cukru, słodkości, różnych śliczności i Związku X.
The girls' birth.jpg

Brawurka jako jedyna otrzymała swoje imię (w ang. Buttercup) nie ze względu na jej osobowość. W odróżnieniu od sióstr, Brawurka otrzymała swoje imię tylko dlatego, że też zaczynałoby się na literę B, ku jej niezadowoleniu. Kiedy to usłyszała, natychmiast skrzyżowała ręce i zrobiła kwaśną minę, co mogłoby wyjaśniać jej trudny charakter. W filmie jest też ukazane, że Brawurka  natchnęła siostry, żeby używać swoich mocy do zwalczania zła i występków po tym, jak z całej siły uderzyła małpę Rocko Socko, która spowodowała u niej utratę kontroli nad sobą, ale potem zaczęła się jąkać i przepraszać za tę sytuację.

CharakterEdytuj

Brawurka jest przedstawiona w Piosence Końcowej jako the toughest fighter (najmocniejsza wojowniczka), wśród
185px-Buttercup karate yell.png
sióstr jest najmocniejszą Atomówką oraz łatwo jest ją rozwścieczyć, ale w kilku odcinkach jest pokazana jej delikatniejsza strona m.in. w odcinku Tajemnica, kiedy to posiadała zielony kocyk, na punkcie którego miała obsesję. Przytulała kocyk, który dawał jej pewność siebie podczas walki.

Brawurka jest typową chłopczycą, co reprezentuje jej agresywną i upartą naturę. Często też pojawia się z rozwiązaniem, gdy jej siostry zostaną pokonane w walce. W Prawdziwej Miłości, kiedy ON zamienia przyjaciół dziewczynek w ich wrogów, Brawurka przekonuje swoje siostry, że powinny powrócić do walki przeciwko Niemu, ponieważ ich kochani przyjaciele nigdy by ich nie skrzywdzili.

Jest też nieco wątpliwa w jej zainteresowaniu chłopcami. Miała krótkotrwałe zauroczenie na punkcie Asa z Bandy Gangreniaków i nie kryła się z kontynuowaniem tego, chociaż robiła to za plecami sióstr. Odkryła dopiero wtedy, kiedy As wykorzystywał ją jako narzędzie do próby zawładnięcia miastem Townsville oraz pozbycia się Bajki i Bójki, po czym pobiła Asa i jego członków gangu. 

W odcinku Ząb za Ząb jest pokazana jej chciwa i ciemna strona, kiedy wybijała zęby wszystkim złoczyńcom, żeby potem położyć je pod poduszką, aby otrzymać pieniądze, które kocha.

WyglądEdytuj

185px-Buttercup ready.png
Brawurka jest niską, pięcioletnią dziewczynką. Ma krótkie, czarne włosy z czarną grzywką. Ma duże, zielone oczy, ubiera się w zieloną sukienkę z czarnym paskiem, białe rajstopy i czarne buty w stylu Mary Jane

W odcinku Oj, znowu to samo Profesor Atomus ma sen, w którym śnią mu się Atomówki w wersji normalnych dziewczynek. Brawurka w tej wersji nazywa się Barburka.

W odcinku Wspominki pokazana jest nastoletnia Brawurka. Brawurka, wraz z siostrami, odpuściły walki z potworami i oddały się życiu nastolatek. W tej wersji nosi długie, ciemnozielone spodnie z jasnozielonym paskiem, krótką, zieloną koszulkę z ciemozielonymi rękawkami z czerwoną siódemką na przodzie. Ma też dłuższe włosy.

UmiejętnościEdytuj

W odcinku Demon Szybkości jest pokazane, że może latać najszybciej spośród sióstr. Jej specjalną umiejętnością jest zwinięcie języka w trąbkę. Inne zdolności, którymi kieruje są:

  • Tornado,
  • Strzelanie piorunem
  • Kuliste Pole Rażenia
  • Hades
  • Czarna Dziura
  • Atomowe Spluwanie
  • Zew Natury
  • Klonowanie
  • Przechlapane (zmienia się w kałużę)
  • Wytrzeszcz Oczu
  • Matrix

W 2016 roku Edytuj

W roku 2016 powstał nowa wersja Atomówek kreskówkę tworzył inny animator więc wygląd sióstr się zmienił. Brawurce do włosów dodano dwa wystające włoski. Jej ubranie ma nieco ciemniejszy kolor. Jej charakter został całkowicie zmieniony np: złość i gniew : Siostra używa ich bardzo często ,a szczęścia używa nieco mniej. Do jej umiejętności dodano przemienianie się w różne maszyny bojowe.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki