FANDOM

Bubbles-powerpuff-girls-bubbles-8551694-320-292.jpg

Bajka (pełne imię: Bajka Atomus) to jedna z trzech głównych postaci w serialu animowanym Atomówki.

Wygląd i CharakterEdytuj

Bajka ma krótkie, blond włosy związane w dwa kucyki, duże, jasnoniebieskie oczy i ubrana w niebieską sukienkę z czarnym paskiem. Końcowa piosenka opisuje ją jako 'the joy and laughter' (radosna i śmiejąca się), jest inaczej określona jako słodka, wesoła, delikatna dziewczynka, mająca łagodny stosunek do wszystkich. Charakterem jest przedstawiana jako najmłodsza z dziewcząt.

Bajka ma czasami tendencję bycia zbyt emocjonującą się, pomijając fakt bycia niezdarną i wrażliwą, co prowadzi czasem do tego, że jest uznawana przez siostry i wrogów jako najsłabsza Atomówka. Jednak, kiedy zachodzi taka potrzeba, potrafi stać się agresywna i samodzielna, ale czasami próbuje rozwiązywać problemy bez użycia przemocy. Z pozostałych Atomówek, Mojo Jojo boi się właśnie Bajki, po tym jak w przypływie wściekłości, pokonała go sama w odcinku Bajkofuria. Jej najlepszym przyjacielem jest Osiek, pluszowa zabawka podarowana Bajce od Profesora Atomusa. Jej składnikiem jest cukier a charakterystycznym kolorem - jasnoniebieski. 

UmiejętnościEdytuj

Jej specjalnymi mocami są Fala Głosowa, umiejętność porozumiewania się różnymi językami świata oraz rozmawianie ze zwierzętami. Bajka ma również Superludzki Bieg pokazany w odcinku Tylko dla Członków, po tym, jak w ciągu siedmiu sekund okrążyła kulę ziemską. Ma też umiejętność odróżniania zapachów.

CiekawostkiEdytuj

  • Osiek jest najlepszym przyjacielem Bajki, od kiedy dostała go od Profesora Atomusa. 
  • W odcinku Kolekcja okazuje się, że Bajka jest wegetarianką.
  • Bajka nie tylko potrafi mówić różnymi językami. Potrafi również odróżniać różne zapachy.
  • Ma około pięciu lat.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki