FANDOM

Bójka Atomus
[[Plik:Powerpuff-Girls-1.png|200px]]
Pierwszy odcinek: = "Felerne Mięso"
Ostatni odcinek: = "Atomówki - Taneczne rewolucje"
Dubbing: = Catherine Cavadini (oryginalny)
Beata Jankowska-Tzimas (polski)
Imię i nazwisko: = Bójka Atomus
Płeć: = kobieta
Wiek: = 6 lat
Rodzina: = Bajka (siostra)
Brawurka (siostra)
Bala (zmarła siostra)
Profesor Atomus (ojciec)
Wuj Eugene (wujek)
Bójka Atomus (ang. Blossom Utonium) – atomówka, jedna z głównych bohaterek serialu "Atomówki". Siostra Brawurki, Bajki i Bali, córka Profesora Atomusa oraz bratanica Wuja Eugene. Składnikiem, z którego została stworzona są "Różne śliczności".

Dubbingowana w polskiej wersji przez Beatę Jankowską–Tzimas.

PowstawanieEdytuj

Pierwszy rysunek Atomówek - 1991 rok.jpg

Pierwszy szkic Atomówek.

Pierwszy rysunek Bójki i sióstr powstał w 1991 roku (nazwane wówczas jako "The Whoopass Girls") na uczelni CalArts. Został wykonany na kawałku pomarańczowego papieru.

Początkowo Craig McCracken narysował Bójkę jako dziewczynkę z jasnoczerwonymi włosami i różową sukienką z białą falbaną na dekolcie. Miała mieć również widocznie zarysowane palce i mniejsze oczy. W wersji finalnej zrezygnowano z falbany i zastąpiono czarnym paskiem, a kolor włosów zmieniono z jasnoczerwonego na rudy.

HistoriaEdytuj

Narodziny i nadanie imieniaEdytuj

Bójka, wraz z siostrami – Bajką i Brawurką, została stworzona przez przypadek z mieszaniny cukru, słodkości, różnych śliczności oraz przypadkowo dodany Związek X, który spowodował eksplozję, w skutek czego narodziły się dziewczynki. Została nazwana Bójką (ang. Blossom) przez jej wrodzoną otwartość do ludzi oraz bezpośredni styl mowy.

Zła sława i współpraca z Mojo JojoEdytuj

Z winy Mitcha Mitchelsona, który wytłumaczył Atomówkom zasady gry w berka (wcześniej niewinnie grając jako zwykłe dziewczynki, dopiero podczas gry zaprezentowały swoje moce) doprowadzają do demolki Przedszkola pod Dębami, a później całej metropolii Tovnsville. Występki Bójki i sióstr już wieczorem stają się tematem numer jeden w gazetach, a dzień później w telewizji, przez co wśród mieszkańców zdobywają złą sławę – są dyskryminowane w szkole oraz nazywane "wielkookimi dziwadłami" przez media. Podczas samotnego powrotu do domu (nieświadoma faktu, że Profesor Atomus został aresztowany z rozkazu Sary Belli) Bójka z siostrami zostaje uratowana przed Bandą Gangreniaków przez postać (Jojo).

Przedstawienie w seriiEdytuj

Charakterystyka i cechyEdytuj

Powerpuff-Girls-cn07.jpg

WyglądEdytuj

Bójka jest sześcioletnią, dość niską Atomówką. Posiada długie, proste i rude włosy wraz z grzywką z przedziałkiem i duże, różowe oczy. Włosy są upięte z tyłu różową klamrą z ciemnoróżowym sercem i związane u czubka głowy ogromną, czerwoną kokardą (która w odcinku "Walka zła ze złem" okazała się bombą czasową). Jest ubrana w różową sukienkę z ramiączkami i czarnym paskiem, białe skarpetki i czarne buciki w stylu "Mary Jane".

Umiejętności i moce Edytuj

Bójka posiada oddech, który zamraża wrogów oraz jest bardzo inteligentna i wszystkie misje planuje bardzo dokładnie.

WcieleniaEdytuj

WywiadEdytuj

Demashita! Powerpuff Girls Z.Edytuj

CytatyEdytuj

GaleriaEdytuj

Thank-you-powerpuff-girls-movie-9885297-427-320.jpg

Kliknij tutaj , żeby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

WystąpieniaEdytuj

Odcinki pilotoweEdytuj

Seria pierwszaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki